GO TO PARADISE
Рустам Мірзоєв. Війна.
2016. Вугілля, акрил на полотні. 149х199 см
Charles & Ray Eames, Vitra.
Lounge Chair & Ottoman.

Дизайн 1956. Метал, формована багатошарова шпонована фанера, шкіра. Крісло 89х84х60,5 см,
підставка 42х63х56 см
ЕКСПОЗИЦІЯ:
GO TO PARADISE
Насправді, потужну за своєю влучною лаконічністю та образністю роботу Рустама Мірзоєва «Війна» та авантажне крісло Lounge Chair з комфортним османом від сімейного дуету Чарльза та Рей Імзів (Charles & Ray Eames) об’єднує одна тема – нестерпний біль війни.
На полотні автор зобразив солдата І Світової війни, що підійшов до трагічного моменту, коли шляху назад, до життя, вже немає.

А ось створення гіпертрофовано комфортного крісла Lounge, яке самим своїм виглядом спонукає до мирного, безтурботного та, звичайно ж, безболісного відпочинку – стало можливим завдяки розробкам легендарних американських дизайнерів під час ІІ Світової війни.

У 1942 році американські офіцери-медики, що служили в зонах бойових дій, повідомили про необхідність використання шин для екстреного транспортування. Металеві шини, що використовували до цього, завдавали пораненим ще більші травми, адже метал посилював будь-які коливання носилок.

Почувши це, Чарльз та Рей почали експериментувати з пристроєм нового типу для перенесення пацієнтів з травмами нижніх кінцівок, використовуючи свій попередній досвід роботи з фанерою під час створення у 1940 р. ергономічного сидіння для стільця Eames-Saarinen, яке б підстроювалося під форму тіла.

Дизайнери продовжили досліджувати процеси обробки фанери і способи перетворення її в міцний, одночасно здатний приймати будь-які форми матеріал, конструюють спеціальний верстат по формуванню різних деталей, які навіть стали основою корпусу літаків для ВМС США.

В результаті цілодобової роботи команди з 15-ти людей, у 1943 р. військові отримали шини з дерев’яного шпону, склеєних полімерним клеєм та сформованих у деталі із складними вигинами за допомогою процесу, що включає нагрів і тиск. Рейки між деревом дозволяли медикам пропускати тканину через розріз і закріплювати ногу пацієнта.

На кожній з шин нанесена чорнильна друк зі словами «Eames Process».

Імзи також розробили прототип шини для рук, яка так і не пішла у виробництво.

До кінця війни дизайнери відправили американському флоту понад 150 000 шин з червоного дерева або березового шпону.

Зароблені на цьому замовленні гроші, Імзи спрямували на подальші експерименти з формованою фанерою та дизайном, в результаті чого у 1956 р. світу було ефектно представлено Lounge Chair & Ottoman.

А медична шина для ніг вийшла настільки красивою, що музей Метрополітен взяв її в свою колекцію, і в класифікаторі вона значиться як artwork - «витвір мистецтва».


Команда проекту ZLAM: art meets design бажає всім миру та краси.

X
Легенда